Search
Close this search box.

סמכות אתרים – מה זה DOMAIN AUTHORITY ולמה זה חשוב?

תמונת אווירה - סמכות דומיין

אם ניסיתם לקדם את האתר שלכם, או שהתחלתם ללמוד על קידום אתרים ודאי נתקלתם במושג: DOMAIN AUTHORITY (בקיצור: DA), ובתרגום פשוט לעברית: סמכות דומיין.

במאמר הבא נסקור מהי אותה סמכות, מדוע זה חשוב, כיצד תוכלו לדעת מהו הציון שלכם וכיצד לשפר אותו.

מהי סמכות תחום (Domain Authority) ?

סמכות תחום (Domain Authority) היא מדידת הרמה שבה אתר אינטרנט מסוים עשוי להיות מקוטלג במנועי החיפוש, והיכולת שלו להשפיע על מיקומו בתוצאות החיפוש. המדד מחשב את כמות הקישורים החיצוניים שמצביעים לאתר זה, את איכותם, ומגוון גורמים טכניים נוספים. ככל שסמכות התחום גבוהה יותר, כך האתר נחשב כאמין יותר בתחומו וכך יש לו סיכוי גבוה יותר לדרוג במנועי החיפוש. זוהי מדידה שימושית למפתחי אתרים ומנהלי אתרים המעוניינים לשפר את פרופיל האמינות של אתריהם במטרה להגיע לרמות גבוהות יותר בתוצאות החיפוש ולקדם את האתר שלהם בגוגל ובשאר מנועי החיפוש.

הדוגמא הבאה תמחיש לנו את עקרון סמכות התחום (Domain Authority): סטיב אחראי על מיון קורות החיים של המועמדים לתפקיד בכיר בחברת "נשיונל טק", המועמדים מצרפים לקורות החיים שלהם המלצות מאנשים שונים, ככל שהממליצים יהיו אמינים יותר בעיני סטיב – כך גם המועמד שהמליצו עליו עשוי להיות אמין יותר בעיני סטיב.

העיקרון הזה פועל גם בקידום אתרים, כאשר מנוע החיפוש בא למדוד את אמינותו של האתר, הוא יעשה זאת על פי אמינות האתרים שמפנים אליו (קישורים נכנסים), ובהתאם לכך הוא עשוי לקבוע את אמינותו.

מדוע סמכות תחום חשובה?

סמכות התחום (Domain Authority) הינה חשובה מאוד בעולם האינטרנט ובתחום קידום האתרים (SEO). הסיבה לכך היא שסמכות התחום משפיעה ישירות על מעמדו של האתר בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש וכן על אמינותו בעיני הגולשים.

ככל שסמכות התחום גבוהה יותר כך גדלים סיכוייו להיות מדורג גבוה יותר במנוע החיפוש ולעלות במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, וכתוצאה מכך להיראות אמין ומומלץ בפני הגולשים.

בתחרות הקידום מול אתרים אחרים המתמודדים על אותן שאילתות חיפוש, סמכות תחום גבוהה יותר עשויה להוביל ליתרון על פני אתרים אחרים המתחרים על אותן מילות מפתח.

כיצד אוכל לבדוק מהי סמכות התחום שלי?

ניתן לבדוק את סמכות התחום באמצעות כלים מקוונים חינמיים ומועילים שמספקים ציון לסמכות התחום של האתר.

Moz Domain Authority Checker:

https://moz.com/domain-analysis

neilpatel Backlink Checker:

https://neilpatel.com/backlinks/

Ahrefs Backlink Checker:

https://ahrefs.com/backlink-checker

בניית קישורים

כיצד להגדיל את סמכות הדומיין במהירות?

העלאת סמכות הדומיין הינה תהליך שדורש זמן והשקעה, ואין דרך מהירה ופשוטה להגיע לסמכות גבוהה. עם זאת, ניתן לנצל טכניקות ואסטרטגיות שיכולות לסייע בקידום יעיל ויחסית מהיר של סמכות הדומיין:

  1. בניית קישורים איכותיים: קישורים חיצוניים מאתרים אמינים ורלוונטיים הם מפתח להגדלת סמכות הדומיין. ניתן להשיג קישורים ממקורות אמינים באמצעות כתיבת תוכן איכותי, פרסום באתרים המתאימים, ושיתוף פעולה עם אחרים בענף.

  2. כתיבת תוכן איכותי: כתיבת תוכן איכותי ורלוונטי תורמת להעלאת סמכות הדומיין ממספר סיבות:
    • אתרים אחרים עשויים לקשר אליו כמקור אמין לידע, מה שמביא לאתר קישורים חיצוניים ללא עלות נוספת.
    • כאשר גולשים מוצאים תוכן שמעניין אותם ואשר נכתב באופן מקצועי, זה מעלה את זמן השהייה שלהם באתר. זמני שהייה גבוהים נקשרים לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש.
    • גולשים אוהבים לשתף תוכן מעניין ברשתות החברתיות, מה שמוסיף לאתר קישורים נכנסים ממקומות נוספים.
    • תוכן איכותי מסייע ביצירת קישורים פנימיים בין עמודי האתר, זה תורם לדרך שבה מנועי חיפוש סורקים את האתר.
    • תוכן איכותי כולל מילות מפתח רלוונטיות ומתאימות בצורה טבעית. זה עשוי לשפר את מיקום האתר בתוצאות החיפוש ולהגדיל את התנועה האורגנית אליו.

  3. אופטימיזציה טכנית: וודאו שהאתר שלכם מותאם למנועי החיפוש מבחינה טכנית. זה כולל הגדרת תגי Meta נכונים, זמן טעינה מהיר, תיקון שגיאות באתר, ושיפור חווית המשתמש.

  4. שיתופי פעולה: שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע ובעלי אתרים מתחומים מקבילים יאפשרו לכם לקבל קישורים נכנסים, כך לדוגמא תוכלו לארח אנשי מקצוע שיכתבו מאמרים בבלוג שלכם, כאשר לאחר מכן סביר כי יכניסו בחזרה קישור באתר שלהם למאמר שכתבו אצלכם. ניתן לשתף פעולה עם אירועים ותערוכות, מה שיביא ככל הנראה לקישורים נכנסים מהאתר שלהם אליכם.

  5. שיווק מקוון: שיווק ברשת החברתית, פרסום ממומן בפלטפורמות מוכרות, וקידום תוכן ברשת יכולים לגרום לשיפור מהיר בסמכות הדומיין שלכם.

ניתן לסכם כי בניית אתרים היא תהליך מרתק ומאתגר שעשוי לכלול דרישות מגוונות כמו תכנות, עיצוב גרפי, והבנה מעמיקה של עקרונות SEO. עם הכלים הנכונים והמידע המתאים, ניתן ליצור אתרים מרהיבים שמספקים חוויית משתמש מעולה ומותאמים לצרכי קהל היעד.

הרשמו לניוזלטר שלנו

קבלו עדכונים על מאמרים וטריקים חדשים, ושדרגו את היכולות שלכם בבניית אתרים ובאלמנטור

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WP Rocket Black Friday

תגיות

Social Media

Most Popular

קטגוריות

קטגוריות
Get The Latest Updates

Subscribe To Our Weekly Newsletter

No spam, notifications only about new products, updates.

הרשמו לניוזלטר שלנו

קבלו עדכונים על מאמרים וטריקים חדשים, ושדרגו את היכולות שלכם בבניית אתרים ובאלמנטור

דילוג לתוכן